
Strategi, forretningsutvikling, virksomhetsstyring
Alle bedrifter og virksomheter trenger å samles om hvilken retning man skal utvikle seg og hvilke mål man ønsker å oppnå. Å skape forståelse og mening for både ledere og medarbeider kan være en kunst. Hvordan skal man både jobbe strategisk med visjoner og mål som gir mening, samtidig som man omsetter det til operasjonelle tiltak som bidrar til gjennomføringskraft og gir gevinster? Og hvordan skal vi jobbe med strategisk retning og mening når marked, teknologi, politikk og verden rundt oss endrer seg i raskt tempo? ​

Kursutvikling - innholdsproduksjon
Det digitale arbeidslivet trenger medarbeidere som raskt kan tilegne seg ny kunnskap og trene opp nye ferdigheter. Det er arbeidskrevende å utvikle opplæringsmateriell samtidig som man skal utvikle og drifte virksomheten.
Kompetanseutvikling - strategisk og operativt
Skal vi være konkurransedyktige i framtiden er det viktig at vi utvikler kompetanse både individuelt og kollektivt. En hver bedrift må ha et aktivt forhold til hvordan det jobbes med kontinuerlig kompetanseutvikling i takt med utviklingen ellers i samfunnet.
Lederutvikling
Utvikling av ledere er sentralt for at en virksomhet skal nå sine strategiske mål og få det beste ut av alle medarbeidere. Behovene kan være ulike mellom bedrifter og hos ulike ledere, så skreddersøm er avgjørende for å gi god effekt.
HR for hire
Har du behov for ekstra kapasitet eller kompetanse innen HR i en periode? Til å kjøre et prosjekt, gjennomføre en krevende prosess, i påvente av permanent HR-stilling, i en vanskelig personalsak, ved arbeidsmiljøutfordringer, eller som ekstern sparringspartner for deg som leder i en enkeltsak? ​Jeg har lang erfaring i bredden og dybden i hele HR-spekteret, og har vært innom de aller fleste problemstillinger både strategisk og operativt.Ta kontakt og beskriv ditt/deres behov, så tar vi sammen en vurdering om det er aktuelt med et samarbeid.
Utvikling av organisasjonen - endringsbehov
Endring er normalsituasjonen i enhver virksomhet. I det siste har vi opplevd det som er ekstremvarianten for noen, men de aller fleste har, og kommer til å leve i et arbeidsliv i kontinuerlig endring. Å lede endringsprosesser kan oppleves som krevende uten ekstra støtte.
Den nye arbeidshverdagen
Hvordan jobber vi sammen på best mulig måte i en fleksibel digital hverdag. Hvordan ser arbeidsplassen ut, hvordan samarbeider og kommuniserer vi på en god måte, hvordan ivareta fleksibilitet samtidig som vi er tilgjengelige og bygger et godt arbeidsmiljø?
Organisasjonsundersøkelser, medarbeiderundersøkelser, temperaturmålinger
I et kontinuerlig forbedringsarbeid er det viktig å ha kunnskap om hva som rører seg i virksomheten. Strukturert innsikt får man ved å gjennomføre ulike typer undersøkelser blant ansatte og ledere, god effekt får man dersom man har en klar tanke om hensikten bak undersøkelsene og hvordan man skal jobbe med resultatene.






